čtení na 4 minut | Blog / Blog, Kofein a zdraví

Už se vám někdy stalo, že jste měli jít cvičit ale neměli jste dostatek energie nebo chuť? Pokud jste tento pocit zažili, nejste sami a může se stát, že budete tento pocit pravidelně překonávat.

Naštěstí existují řešení, jak získat chuť a sílu ke cvičení a ulehčit si tak pravidelnou rutinu, i když cítíte, že jsou vaše zásoby energie vyčerpané. Doplňky před tréninkem jsou nejčastějším prostředkem ke zvýšení fyzické kapacity a výkonu během cvičení.

Jaká je pro vás nejlepší volba? V následujícím článku se podrobněji podíváme na tyto dva prospěšné nápoje podporující cvičení.

VÝHODY KÁVY PŘED CVIČENÍM

Káva je velmi oblíbený nápoj po celém světě pro svou robustní chuť a obsah kofeinu. Káva před tréninkem ovlivní každého jinak. Někteří lidé mají přirozenou genetickou odolnost vůči organickým sloučeninám – následují některé z účinků, které může mít káva na vaše cvičení.

DOPLŇKY PŘED CVIČENÍM

Doplňky před cvičením obsahují různé organické a syntetické sloučeniny určené ke zlepšení hladiny energie a maximalizaci výsledku z cvičebního programu. Různé doplňky před cvičení obsahují různé přísady.

 

Kofein je běžná složka ve většině doplňků před tréninkem z různých důvodů uvedených výše. Kromě kofeinu podporujícího energii a mentálně zaměřeného prospěchu jsou zde i další běžné složky před tréninkem a jejich předpokládané přínosy.

Ebook zdarma: Jak na espresso





KREATIN MONOHYDRÁT

Kreatin je jedním z nejpopulárnějších látek zvyšujících výkon na trhu. Kromě zvyšování energetické hladiny (hladiny ATP) a zlepšování kapacity pro fyzický výkon (zvýšená síla svalové kontrakce) byl kreatin zkoumán pro své úžasné přínosy pro zlepšení neurologických onemocnění a má potenciální přínosy pro regeneraci kostní hmoty.

 

L-CITRULLINE MALATEOVÁ

L-citrulin je aminokyselina, která se produkuje v těle a vyskytuje se také v ovoci. L-citrulin má mnoho přínosů pro zdraví díky své schopnosti podporovat tvorbu bílkovin potřebných pro svalovou hmotu a také zlepšuje průtok krve krevními cévami, které přivádějí vitální kyslík do svalů a snižuje krevní tlak. L-citrulin kromě zvyšujícího výkonu při cvičení pomáhá s léčbou Alzheimerovy choroby, hypertenze a srpkovitých buněk.

 

BCAA

Aminokyseliny s větveným řetězcem jsou nezbytné, ale tělo tyto důležité aminokyseliny nevyrábí, musí být získávány z potravy nebo nějakým způsobem doplněny. BCAA mohou zabránit únavě svalů, přispět k nabrání svalové hmoty a snížit nepohodlí napjatých unavených svalů. Pokud však mají být tyto aminokyseliny účinné, je důležité získat ve vaší stravě dostatek proteinů.

 

BETA-ALANIN

Tato aminokyselina je produkována lokálně a je prospěšná hlavně díky své kapacitě produkovat karnosin, který pomáhá rozkládat kyseliny nahromaděné ve svalech. Během dlouhých hodin intenzivního fyzického cvičení se hromadí kyselina mléčná a způsobuje únavu svalů. Karnosin může tuto únavu zmírnit. Ženy a vegetariáni mají v těle k dispozici méně karnosinu a mohou z tohoto doplňku získat více.

ÚČINKY KÁVY

Antioxidanty

Káva obsahuje silné antioxidanty, které pomáhají potlačovat účinky stresu, který pochází z přeměny energie v těle. Když je zůstatek volných radikálů s antioxidanty příliš velký, poškození může způsobit opotřebení kůže, nervů a dalších tělesných procesů.

 

Káva může stimulovat termogenezi

Studie naznačují, že šálek kávy může zlepšit schopnost těla redukovat uložený tuk a přispět k úsilí o hubnutí. Vědci zjistil, že kofein přispívá ke zrychlení metabolismu a tím rychlejšímu spalování určitých typů tuků.

 

Vylepšená výstraha a duševní energie

Uvnitř těla kofein blokuje adenosin v dosažení jeho receptorů. Protože adenosin snižuje nervovou aktivitu a způsobuje únavu, centrální nervový systém je přiveden zpět s důrazem a ostrostí.

 

Dopady potěšení

Kofein způsobuje, že se cítíte dobře, je to proto, že může modulovat dopaminergní akci, která předsedá radosti a motivaci. Někdy je to přesvědčivá mysl, zatímco tělo je již odšťavněné. Kofein může zvýšit dopamin a zlepšuje jeho důležitou roli při motivaci a udržování toho, že pro dosažení úspěchu je vyžadováno stanovení „očima na cenu“.

 

Zvyšuje krevní tlak a zvyšuje srdeční frekvenci

Zvýšení krevního tlaku je něco, co by měli mít lidé s tendencí k hypertenzi při konzumaci kofeinu namysli kdykoli během dne, ale zejména před cvičením. Vysoký krevní tlak může vést k celé řadě komplikací, včetně systémového poškození a rizika infarktu.

KÁVA NEBO DOPLŇKY PŘED CVIČENÍM?

Nakonec bude volba, kterou si vyberete pro nejlepší „nakopávač“ před tréninkem, záležet na vás. Zde je několik věcí, které je třeba zvážit:

 

KÁVA

Tento přírodní nápoj je příjemný, povzbuzující a vhodný pro dlouhodobé používání. Pití kávy je dobré pro srdce a pomáhá s bojem s rakovinou. Káva může také pomoci snížit chuť k jídlu, což je opravdu důležitá pro ty, kteří mají hlad v průběhu cvičení. Když se překážky účinného cvičení stanou zcela duševními, může káva ovlivnit mysl a tělo bude následovat.

 

DOPLŇKY PŘED CVIČENÍM

Tyto speciálně navržené zesilovače výkonu mají silné výhody při budování svalové hmoty, stimulaci úbytku hmotnosti a zvyšování výkonu bezpočtu dalších způsobů.

Obecně není dobré brát doplňky před cvičením příliš dlouho kvůli jejich silným účinkům a někdy i syntetickým přísadám.

Spokojení zákazníci

98% spokojených zákazníků

Čerstvá káva

pražíme 13 druhů káv

Vše pro přípravu kávy

89 značek kávového vybavení

Doprava zdarma

při objednávce nad 990 Kč
Tagy :
Autor : Mirka Vnenková
“Akce (a káva) je základní klíč k jakémukoliv úspěchu” - Picasso (a já).Káva mě uchvátila před cca 7 lety a rozhodla jsem se, že bude mou prací, koníčkem i posláním. Začala jsem u myčky a dostala se až k provozu kavárny. Jsem baristka, která píše o kávě.
Napsáno: 9.4.2020

O nás

Jsme pražírna výběrové kávy a distributor kávovarů a kávového vybavení. jak pražíme kávu