Je pití kávy zdravé? A co škodlivost kávy s mlékem? To vše najdete v následujícím článku.

Odborníci na slovo vzatí v 16. století tvrdili, že káva podporuje nemanželský sex. A nejen to! V 17. století pro změnu říkali, že káva sice léčí alkoholismu, ale vede k impotenci. Dále pak v průběhu 19. a 20. století, že vede k oslepnutí, zhoršuje známky ve škole, zpomaluje růst či je stejně nebezpečná jako srdeční infarkt. Všechny tyto kávové přešlapy uvádí Margit Slimáková ve své úspěšné knize s názvem ,,Velmi osobní kniha o zdraví”.

Většina tvrzení není ničím podložená, ba co hůř, lidé ani neví, proč by káva měla škodit. Naštěstí je v dnešní době prokázán velmi pozitivní vliv kávy na náš organismus mnoha studiemi. Výsledky studie prezentuje Margit ve své knize.

Blahodárné účinky kávy

Káva:

  • Snižuje riziko mozkové mrtvice.

  • Snižuje riziko rakoviny prostaty a jater.

  • Snižuje riziko nemocí srdce.

  • Snižuje riziko srdečního infarktu.

  • A hlavně PRODLUŽUJE ŽIVOT.

Dále také autorka uvádí, proč v poslední době výsledky studií prokazují zcela rozporuplné názory oproti dřívějším studiím. Je to především proto, že dřív autoři nezohledňovali, zda respondenti neholdují také tabáku nebo alkoholu. Novější studie se proto zaměřili na jedince, kteří vyznávají zdravý životní styl, a proto jsou účinky kávy na jejich organismus velmi věrně prokázány.

Další benefity pro naše zdraví může být až o 65 % nižší riziko vzniku Alzheimerovy choroby, ženy popíjející čtyři a více šálků denně mají o 20 % nižší pravděpodobnost vzniku deprese, káva zlepšuje metabolismus krevního cukru a zvyšuje senzitivitu k inzulinu.

Samozřejmě i káva může být pro některé citlivější konzumenty škodlivá. Může mírně zvyšovat krevní tlak a také vést k nespavosti. Avšak většinu tvrzení za která byla neprávem tabuizována odborníci vyvrátili.

Pití kávy s mlékem

Dokonce se můžeme setkat s tvrzením, že káva s mlékem je velmi škodlivá. Toto tvrzení není podloženo žádnou kvalitní studií. A pokud nemáte problémy s mlékem jako takovým, tak si můžete v klidu vychutnat vaše oblíbené cappuccino nebo latté.

Pijte prosím kávu, prodlužuje přece život. Vybírejte si především kvalitní výběrovou kávu u které jste si jistí jejím původem a šetrným pražením.

Všechna fakta jsou přebraná z knihy s názvem ,,Velmi osobní kniha o zdraví”, kterou napsala PharmDr. Margit Slimáková. Ta podporuje vše zdraví prospěšné a poskytuje doporučení, jak se o sebe v naší hektické době co nejlépe starat, ať už se jedná o jídlo, nápoje, pohyb nebo koordinaci práce.

Brazílie - Ecoagricola Serra do Cabral

Pražení: Filtr
Zpracování: Naturální (suchá)
Cuppingové skóre: 84

Brazílie - Ecoagricola Serra do Cabral

Kávové předplatné

Pražení: Espresso / Filtr
Zpracování: dle nabídky
Cuppingové skóre: dle nabídky

Kávové předplatné

Kostarika - Santa Rosa

Pražení: Espresso
Zpracování: Promytá (mokrá)
Cuppingové skóre: 86

Kostarika - Santa Rosa

Uganda - Kingha Estate F

Pražení: Filtr
Zpracování: Promytá (mokrá)
Cuppingové skóre: 86

Uganda - Kingha Estate F

Brazílie - Fazenda Rio Verde

Pražení: Espresso
Zpracování: Naturální (suchá)
Cuppingové skóre: 84

Brazílie - Fazenda Rio Verde

Indonesie - Alko Kerinci

Pražení: Espresso
Zpracování: Naturální (suchá)
Cuppingové skóre: 86

Indonesie - Alko Kerinci